80-20 לחברות מצליחות

חוק 80-20, שהגה במקור הכלכלן וילפרדו פארטו (Vilfredo Pareto), טוען כי 80% מההשפעות נובעות מ -20% מהגורמים. למרות שפארטו יישם בתחילה עיקרון זה על בעלות על קרקעות באיטליה (20% מהאנשים היו הבעלים של 80% מהקרקעות), הוא מזמן נבדק בתחומים שונים, כולל עסקים וניהול. בהקשר זה, הכלל מרמז כי אחוז קטן מהתשומות מוביל לרוב לחלק משמעותי מהתפוקות.

בעסקים, הבנת כלל ה- 80-20 יכול לשפר באופן דרסטי את הקצאת המשאבים. חברות מגלות לעתים קרובות שחלק קטן מהמוצרים או השירותים שלהן מייצרים את רוב הכנסותיהן. על ידי זיהוי תחומים בעלי ביצועים גבוהים אלה, עסקים יכולים למקד את המשאבים שלהם בצורה יעילה יותר, ולצמצם את המאמצים הלא פרודוקטיביים.

80-20 rule

כלל 80-20 שימושי במיוחד בניהול לקוחות. 20% מהלקוחות בדרך כלל מהווים 80% מהמכירות. טיפוח מערכות יחסים עם לקוחות מפתח אלה לא רק מסייע בהגברת המכירות אלא גם ביצירת מותג שיכול למשוך לקוחות נוספים כאלה מפה לאוזן.

בחברת טכנולוגיה בינונית (השם שמור במערכת), המנכ"ל היה מבולבל מכך שהחברה לא הצליחה לצמוח למרות האנרגיה והמאמצים הגבוהים שהשקיע הצוות. החברה ערכה ניתוח וגילתה כי רק 20% מלקוחות שלהם אחראים ל -80% מהרווחים שלהם. על ידי התמקדות גדולה יותר בפלח הזה – הגיע המנכ״ל להחלטה להציע לפלח הזה שירותי פרימיום ותמיכה ייעודיים – מה שסוף סוף איפשר לחברה להגיע אל הצמיחה המיוחלת! התיישרות אסטרטגית זו שחררה גם משאבים שתועלו למשיכת לקוחות חדשים בעלי ערך גבוה.

בידקו אצלכם מי הם 20% הלקוחות שמכניסים לכם את עיקר ההכנסה בארגון שלכם. אחרי שזיהיתם את הלקוחות האלה, חפשו דרכים להשקיע בלקוחות האלה יותר, זה יסייע להגביר את שביעות הרצון מהעבודה איתכם, להפחית את עלויות התפעול ואולי גם להכניס לקוחות גדולים וטובים יותר, בשל ההמלצות החמות שתקבלו מהלקוחות הגדולים שלכם.

הכלל נכון לא רק בעסקים, גם בניהול זמן. על ידי התמקדות ב -20% מהמשימות התורמות ל -80% מהמטרות שלנו, אנחנו יכולים לייעל את התפוקה שלנו. מה שמוביל לעבודה אפקטיביות יותר המושגת בפחות זמן, מזעור אלמנט השחיקה והגברת שביעות הרצון הכללית מהעבודה.

אמנם כלל 80-20 נשמע כמתאים לכל תרחיש ואירוע אך עסקים חייבים לנתח בקפידה את הנתונים שלהם כדי לזהות דפוסים. בנוסף, הסתמכות יתר על עיקרון זה עלולה לגרום לכם להתעלם מהזדמנויות או איומים קטנים שעלולים להתברר כמכריעים.

חוק 80-20, כאשר הוא מיושם בקפידה, יכול להיות טרנספורמטיבי. זיהוי אזורים בעלי השפעה גבוהה מאפשר לחברות להקצות משאבים בצורה יעילה יותר, לייעל את הפרודוקטיביות ולטפח קשרי לקוחות חזקים, ובסופו של דבר להניע להצלחה ארוכת טווח.


אתם טובים ורוצים שכל העולם ישמע על זה? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!


רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!