QWERTY – לאט ובזהירות

תסתכלו על המקלדת משמאל למעלה ותראו את האותיות QWERTY. כך קוראים לפריסת האותיות האלה במקלדות הנמצאת בכל מקום דובר אנגלית בעולם. הפריסה פותחה על ידי כריסטופר שולס אשר רשם עליה פטנט בשנת 1868 והיא תוכננה בעיקר כדי לטפל במגבלות המכניות של מכונות כתיבה מוקדמות שהיו נתקעות כשהיו מקלידים בהם מהר, בעיה נפוצה באותה תקופה. הפטנט הצליח לזהות מרווח בין האותיות הנפוצות בשפה ככה שצומצמה למינימום חסימת סרגלי הכתיבה ותוצר לוואי משני היה שכתוצאה מהסידור החדש של האותיות, אנשים נאלצו להקליד לאט יותר. גם עם הופעתן של מקלדות דיגיטליות בהמשך השימוש בפריסת QWERTY נמשכה.

הסיפור הזה מדגים היטב את האמרה: Slow is smooth, and smooth is fast

קלדנים וקלדניות מתחילים שמתאמצים להקליד במהירות מבצעים לעתים קרובות יותר שגיאות, מה שמוביל לתיקונים תכופים ובסופו של דבר לתפוקה איטית יותר. לעומת זאת, מי שמתחיל לאט ומתמקד בדיוק על פני מהירות, מפתח במהרה סגנון הקלדה חלק ועקבי המאפשר בסופו של דבר הקלדה מהירה ויעילה יותר ככל ש״זיכרון השרירים״ נבנה בצורה נכונה. החוכמה כאן ברורה: תרגול יסודי ומודע אשר עשוי להיראות איטי בהתחלה, בעצם מניח את הבסיס למהירות ויעילות.

העקרונות המגולמים ב- QWERTY ישימים גם בעולם העסקים. חברות שמעדיפות אסטרטגיות זהירות ומכוונות על פני רווחים חפוזים לטווח קצר לרוב משפרות את סיכוייהן לצמיחה יציבה וחזקה יותר. חברות אשר לוקחות את הזמן להבנה יסודית של דרישות השוק, לתכנון פרויקטים בקפידה ולהכשרת עובדים בצורה יסודית ומקצועית, עלולות אולי להיראות כמזדחלות בדרך להצלחה, אבל דווקא הן בעלות סיכוי גבוה יותר להניב תפוקה איכותית יותר.

לדוגמה, עסקים שמשקיעים בקליטה מקיפה של עובדים חדשים, רואים יתרונות משמעותיים בטווח הארוך. בתחילה, תהליך זה עשוי להיראות מסורבל ויקר. אבל כוח עבודה מיומן הוא מוכשר יותר, עושה פחות טעויות יקרות ובדרך כלל בעל מוטיבציה גבוהה יותר. כתוצאה מכך, החברה חווה פעולות יומיומיות חלקות יותר והשגה מהירה יותר של יעדים אסטרטגיים, מה שמבטא את הפתגם "איטי זה חלק, וחלק הוא מהיר".

פריסת המקלדת של QWERTY היא יותר מסתם שריד מתקופת מכונות הכתיבה; זו עדות לערך של עיצוב מתוכנן ומכוון. היא משמשת מטאפורה לשיטות עבודה מומלצות בעסקים. בעוד שחדשנות ומהירות מוערכים לעתים קרובות יותר, ההצלחה המתמשכת של QWERTY מזכירה לנו שלפעמים לקיחת דברים באופן איטי ויציב מובילה לרווח הגדול ביותר בטווח הארוך.


אתם טובים ורוצים שכל העולם ישמע על זה? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!


רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!